גפני: "חוק הגיוס – ציפור נפשנו; לא נצביע על חוקים הזויים"

איתי גדסי No Comments on גפני: "חוק הגיוס – ציפור נפשנו; לא נצביע על חוקים הזויים"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני מתריע כי אם תהיינה התנגדות לחוק הגיוס מספסלי הקואליציה הוא יפסיק להצביע על "החוקים ההזויים" כלשונו | לדברי גפני: "חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר היום (שלישי) בנוכחות שר הפנים אריה דרעי כי חוק הגיוס מבחינתו, מהותי ובלתי ניתן לפשרה.

"נכנסנו לקואליציה כאשר הנושא המרכזי הוא תלמידי הישיבות, המדינה לא יכולה להתקיים בלי תלמידים שתורתם אמונתם. נכנסו לקואליציה וחוקקנו חוק שהסדיר את הנושא. בג"צ פסל בפעם הרביעית את החוק, שזה נושא שראוי לדיון, מחוקקים חוק ופעם אחר פעם בג"צ פוסל את זה. ביקשנו בעקבות הפסיקה לעשות 1 מ-2 – היות שבג"צ פסל כמה פעמים את החוק בניגוד לעמדת הכנסת, אמרנו שנעשה פסקת התגברות, כחלון לא הסכים אך אמר כי יתמוך בכל חוק. אמרנו נעשה חוק יסוד אך ישראל ביתנו מתנגדת. אנחנו נופלים בין 2 המקרים".

גפני התריע: "מעכשיו לא נצביע יותר על החוקים ההזויים שאתם מביאים, הצבעתי עד עכשיו. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את המואזין נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. נביא מחר את החוק של בן צור, יעבור יעבור, יפול יפול. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב לגפני ואמר: "החוקים ההזויים הם חוקי הגיוס שח"כ גפני וחבריו מנסים להעביר. בטחון המדינה הוא לא נושא לגחמות הסיעות החרדיות ולניסיונות הסחיטה שלהן. ישראל ביתנו תצביע כאיש אחד, נגד החוקי הגיוס ההזויים של הסיעות החרדיות". בכך ממשיך פורר את הקו האנטי דתי חרדי אותו מובילה סיעתו.

כזכור, אתמול הודיעה סיעת ישראל ביתנו כי אם יוגש חוק גיוס כעת הוא יתקל בהתנגדות עזה גם במחיר של פירוק הממשלה. יצוין כי אם השרה סופה לנדבר תתנגד לחוק יהיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרה. תרחיש כזה, אם יקרה, יוביל מהר מאד לפירוק הקואליציה והממשלה.



0 תגובות